17 Nisan 2016 Pazar

Kişisel Blog Yazarlarına Tavsiyeler

Ads-Reklam

Kişisel blog siteleri birçok farklı alanda kategoriye sokulabilir fakat biz bu yazımızda ağırlıklı olarak son zamanlarda kullanımı artan moda üzerine oluşturulmuş blog siteleri ve etkisini hala yitirmemiş kişisel blog siteleri üzerinde duracağız. Temelde her ikisi de aynı yapıya sahip olması gereken bu blog sitelerini birbirinden ayıran en önemli özellik birinin görsel diğerininse içerik ağırlıklı olması.
Blog Sitesi Oluşturmadan Önce Bilinmesi Gerekenler
Oluşturulacak olan bu blog sitesinin konusu çok iyi belirlenmeli ve gelecek olan ziyaretçinin beklentisi bu sayede karşılanmalıdır. Eğer bir moda blogu oluşturulacaksa buna göre bir tasarım seçilmeli ya da oluşturulmalı ve navigasyonu da bu şekilde kurgulanmalıdır. Yok bir kişisel blog sitesi oluşturup orada bilgi ve tecrübe paylaşımı yapacaksanız da yazıların rahat okunabileceği bir içerik sitesi taslağı belirlenmeli ve onun üzerine inşa edilmelidir web sayfanız.
Ziyaretçilerinizden beklentilerinizin ne yönde olduğunu net bir şekilde belirlemeli ve bu beklentileri belirledikten sonra bir web sitesi haritası oluşturulmalıdır. Esasen bu blog sitelerinin birçoğu hazır alt yapılardan oluştuğu için blog oluşturacak kişi ya da ajansınız da mevcut bu alt yapılardan ilerleyebilir.

Kişisel Blog Siteleri
Kişisel blog sitelerini birçok farklı şekilde kullanan blog yazarları var. Bir kısmı bloglarını yaşadıkları olayları, bilgi ve tecrübelerini paylaşmak için kullanırken bir kısmı da ilgi duyduğu alanlar üzerine içerikler oluşturuyor. Bunlar arasında teknoloji, moda ve kişisel deneyimlerin paylaşıldığı bloglar başta geliyor. Bu blogların kişisel olmasının nedeni ise şirketlerin ürün ve hizmetlerini paylaştıkları bloglardan farklı olarak kişisel amaçlara hizmet ediyor olması. Kişiler ilgilerini çektiği konular ya da yazmak istedikleri içerikleri paylaşabilecekleri bloglar oluşturarak bunu herkese duyurabilir. Oluşturulacak içeriklerin özgün ve sürekli olması temel şart.
Moda Blog Siteleri
Moda bloglarını da kendi içerisinde çeşitli kollara ayırmak mümkün. Kimi moda bloggerları bloglarını daha çok, içerik üretmek ve bilgi paylaşımında bulunmak için kullanırken kimi bloggerlar da daha çok blog sayfalarını fotoğraflarla süsleyerek paylaşımlarını stil blogu şeklinde yapmaktadır. Bir moda blogu her ne kadar içerik üretme derdinde olsa da görsel kullanmadan istediği sonuca ulaşamayacaktır. Fakat yine aynı şekilde uzun vadede sürekli sizi takip eden bir kitleye sahip olmak istiyorsanız da bu yalnızca yapılacak görsel paylaşımlarıyla sağlanılmayacağı unutulmamalıdır. Ve her şeyden de önemlisi takipçilerinizla aranızdaki bağı koparmak istemiyorsanız belli zaman aralıklarında paylaşımlarınızı istikrarlı bir şekilde yapmalı ve takipçilerinizle aranızı sıcak tutmalısınız.

GENEL ÖZELLİKLER

Sosyal Paylaşım Linkleri ve Araçları
İstikrar/Süreklilik

Takipçilerinizla aranızı sıcak tutmak için paylaşımlarınız sürekli bir şekilde ve düzenli olarak yapılmalıdır. Bir hafta içerik girip sonraki hafta girmediğinizde takipçileriniz blogunuzu ziyaret etmeyi bırakacaklardır. En önemlisi de bu düzensizlik hem takipçileriniz tarafından hem de arama motorları tarafından pek hoş karşılanmayacaktır.

Tarih

Yine blog takipçileri yapılan paylaşımların hangi tarihte oluşturulduğunu bilmek isterler. Bu paylaşımınızın ne kadar canlı ve geçerli olduğunu ziyaretçilere bildirir.

Kategori Yapısı

İster bir moda blogu olsun isterse de kişisel blog siteniz olsun her iki durumda da yaptığınız her paylaşımı çok uygun bir şekilde kategorilendirmelisiniz. Bu hem blogunuzu ziyaret eden kullanıcıların aradıkları bilgileri tüm paylaşımlarınız arasından rahatlıkla bulabilmelerini sağlar hem de arama motorlarının blog sitenizi daha çok sevmesini sağlar.
E Bülten

ziyaretçilerinizle sürekli iletişimde kalmanın bir diğer yolu da size mail adreslerini bırakabilecekleri bir e-bülten alanı yaratmak. Bu sayede site siyaretçilerinize blogunuz hakkındaki bilgileri mail adreslerine göndererek sizi hatırlamalarını sağlarsınız.

Yorum alanları
Yapılan paylaşımların yeterli gelmediği ve takipçilerin kafasında oluşabilecek soru işaretlerini gidermek için her blog yazısının altında o bloga okuyucuların yorum yapabilmelerini sağlayan (üye olma şartı olmayan!) alanlar oluşturulmalıdır.

Arama
Sayfanızı ziyaret edenlerin aramak istedikleri belli konular olabilir. Bu noktada sizin bu ziyaretçilerinizin işini kolaylaştırmanız yazınızın aranıp bulunmasında ve okunmasında etkili olabilir.

Hiç yorum yok


İfadelerİfadeler